Zakelijk Nederlands leren schrijven? Dat kan bij ons!

Terug naar het overzicht

Zakelijk Nederlands leren schrijven? Dat kan bij ons!

24 november 2018

Vrijwel iedereen welke in het bedrijfsleven zit krijgt vroeg of laat te maken met zakelijke correspondentie. Of je nou secretaresse bent of ondernemer, de kans is groot dat je op een gegeven moment een zakelijke brief of email moet versturen.

In principe hoeft het uitschrijven van zo’n bericht niet lang te duren, maar het is wel belangrijk dat er geen fouten in zitten. Hiermee bedoelen we niet alleen qua spelling en grammatica. Het moet ook representatief overkomen en aan bepaalde regels voldoen.

Wat deze regels precies zijn is lastig uit te leggen in een korte blog. Het is vrij makkelijk te leren, maar kost wel wat tijd. Vandaar dat veel mensen het overslaan, waardoor ze eigenlijk nooit zakelijk Nederlands leren schrijven.

Met als gevolg dat men het zakelijk corresponderen liever laat uitbesteden. Dit is natuurlijk prima, alleen kost dit vaak wel een hoop tijd en extra moeite. Ondanks dat het dan wel iemand anders is die de brief schrijft, moet hij of zij wel eerst instructies ontvangen.

Vandaar dat het geen kwaad kan om het zelf te leren. Een cursus zakelijk Nederlands kan je daarbij helpen. Niet alleen leer je hoe verschillende soorten zakelijke brieven opgebouwd dienen te worden, we gaan ook uitgebreid in op de grammaticale regels. Hierdoor weet je wat wel en niet toegestaan is wanneer je een zakelijke brief of email verstuurd.

Een bijkomend voordeel is dat je de geleerde vaardigheden ook op andere vlakken kunt toepassen. Bijvoorbeeld wanneer je buiten het werk om een bedrijf moet aanschrijven.

Reden genoeg dus om eens een cursus zakelijk schrijven te doen. Het kost je hooguit 2 uur per week en zal je in de toekomst een hoop tijd, moeite en gedoe besparen.

Meer weten over de cursus zakelijk Nederlands? Kijk dan op deze pagina. Hier vind je alle informatie welke je nodig hebt.